Rabu, 4 Mei 2011

London Sepintas Lalu

September 2009.

Untuk kali ketiga London dikunjungi. Kali ini, ianya untuk menghadiri suatu kursus yang  dianjurkan oleh RIPA International di Victoria Street, Westminster, London.


Sempat melihat pengawal istana Buckingham
 Kursus ini mengambil masa 2 minggu dan dijalankan semasa bulan puasa. Oh.. nasib baiklah di sana masa peralihan antara musim panas dan musim bunga ketika itu. Cuacanya sedang elok untuk orang yang berkulit sawo matang ini berada di sana.

Kali agak berbeza dengan dua lawatan yang terdahulu. Lawatan kali ini memberikan banyak masa untuk meneroka kota London secara sendirian. Dan kerana itu, sempat menonton teater Lion King di Lyceum Theater.


di hadapan Lyceum Theater


Pertama kalinya dapat menonton teater di kota itu!! Sesungguhnya menonton teater Lion King itu di sana menjadi suatu pengalaman yang tidak dapat dilupakan kerana teater itu bermula sebelum waktu buka puasa. Ya. Pengalaman berbuka puasa semasa sedang menonton teater di kota London. Sungguh tidak dapat dilupakan. Dan teater itu sendiri sebenarnya sangat mengagumkan kerana berjaya mengadaptasikan ceritanya berdasarkan movie animasi the lion king yang terkenal itu.

Selain itu sempat juga kaki ini menjejak ke stadium Stamford Bridge. Cumanya, tidaklah mengikut lawatan berbayar masuk ke stadium dan bilik persiapan pemain bola.

Semoga dapat lagi ke sana!!!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...